Настоящата Процедура за рекламации (наричана по-долу "Процедура за рекламации") урежда начина и условията за предявяване на рекламации за дефекти на стоки, закупени чрез онлайн магазина GOURMET COFFEE от нашата компания:
GourmetKava s.r.o., със седалище Za Kapličkou 1246, 547 01 Náchod, ID №: 037 24 034, ДДС №: CZ03724034
вписано в Търговския регистър, воден от Окръжния съд в Храдец Кралове, раздел В, вх. 34628
Адрес за доставка: GourmetKava s.r.o., Mánesova 49, 120 00 Прага 2
Обслужване на клиенти CZ: +420 725 556 179
Обслужване на клиенти SK: +421 948 841 050 (O2)
Имейл за връзка: info@gourmetkava.cz
1. За какви дефекти сме отговорни?
1.1 В качеството си на продавач ние отговаряме за това, че поръчаните от Вас стоки са Ви доставени и че при получаването им те са без дефекти. Това означава, че стоките при получаването им са по-специално:
-
има характеристиките, които са договорени между нас, които описваме или които бихте могли да очаквате с оглед на естеството на стоките и въз основа на рекламата; - е в подходящото количество, мярка или тегло; - отговаря на изискванията на закона;
-
е годна за целта, която посочваме или за която закупените стоки обикновено се използват; - отговаря на качеството, договорено между нас, или, когато е приложимо, на качеството, изисквано от приложимото и действащо законодателство за вида на стоките; и - е без правни недостатъци, т.е. стоките не са обект на права на собственост на трети лица и стоките са придружени от документите и книжата, необходими за правилното използване на стоките.
Освен това ние носим отговорност пред потребителите за липсата на такива дефекти в рамките на гаранционния срок. Ние не предоставяме никакви гаранции за качество след изтичане на законоустановения гаранционен срок.
1.2 Различията в цветовите нюанси в действителност и на електронните устройства за показване не могат да се считат за дефект на стоките. Ако стоката не отговаря на Вашата представа, Вие, ако сте потребител, имате право да се откажете от договора в срок от 14 дни от получаването на стоката в съответствие с член 5 от Общите условия.
1.3 Ако дефектът на стоките се прояви в рамките на шест месеца от получаването им, стоките се считат за дефектни при получаването им.
2. Какъв е гаранционният срок?
2.1 За неупотребявани потребителски стоки гаранционният срок е двадесет и четири месеца от получаването на стоката, освен ако в уеб интерфейса, в документите, придружаващи стоката, или в рекламата не е посочен по-дълъг гаранционен срок.
2.2 Ако на стоките е посочен срок на минимална трайност или, в случай на бързо развалящи се стоки, срок, през който стоките могат да се използват, гаранционният срок продължава до тази дата.
3. Какви права имате при дефектно изпълнение?
3.1 Вашите права по дефектно изпълнение се уреждат от Гражданския кодекс, по-специално от членове 2099 до 2117, а ако сте потребител, също и от членове 2165 до 2174.
3.2 В съответствие с гореспоменатите разпоредби имате право по-специално на следните права:
а) Допълване на липсващото, ако доставим по-малко от договореното количество или доставим непълни стоки, имате право да доплатите липсващото.
б) Отстъпка от покупната цена, ако при получаването на стоките е имало дефект или ако дефектът е възникнал в рамките на гаранционния срок, винаги можете да поискате разумна отстъпка от покупната цена.
в) Замяна на стоката или дефектната част от стоката, винаги можете да претендирате за замяна на стоката или дефектната част от стоката, освен ако това не е непропорционално на естеството на дефекта (т.е. по-специално, когато не е възможен незабавен ремонт на стоката) и освен ако става въпрос само за незначително нарушение на договора. Имате право да поискате замяна на стоката ,ако само част от стоката е дефектна. Ако по време на процедурата по рекламация стигнем до заключението, че само част от стоката е дефектна, ще заменим тази част. Не можете дапоискате замяна на стоки, които са използвани или продадени на по-ниска цена. Вместо това можете да поискате отстъпка от покупната цена.
г) Ремонт на стоката, рри положение, че стоката може да бъде поправена, имате право дефектът да бъде отстранен безплатно. Ако по време на процедурата по рекламация се окаже, че не сме в състояние да поправим стоката, ще ви информираме незабавно и можете да изберете друга друг метод за разглеждане на рекламацията, както е посочено тук.
e) Възстановяване на суми (отказ от договора)
Можете да претендирате за
възстановяване на сумата само ако: - доставката на дефектна или непълна стока от наша страна представлява съществено нарушение на договора; или - не сме в състояние даотстраним дефект, поради който не можете да използвате стоката правилно, или не сме в състояние да заменим стоката с този дефект (напр.
стоката вече не се произвежда); или - не можете да използвате стоката правилно поради повторна поява на дефекта след ремонта (повторна поява на същия дефект след поне два предишни ремонта); или - в стоката има множество дефекти (едновременна поява на поне три поправими дефекта, всеки от които пречи на правилното използване на стоката); или - не спазим срока за разглеждане на рекламацията/не организираме отстраняването ѝ в рамките на 30 дни от предявяването на рекламацията.
3.3 Условие за замяна или възстановяване на сумата (отказ от договора) е да върнете стоката в състоянието, в което сте я получили. Изключение правят случаите, когато:
( а )състоянието се е променило врезултат на проверка с цел откриване на дефект на стоката; (б )вие сте използвали стоката преди откриването на дефекта; (в) вие не сте причинили невъзможността за връщане на стоката в непроменено състояние с ваше действие или бездействие; или (г) jсте продали артикула преди откриването на дефекта, консумирали сте го или сте го променили в хода на нормалната му употреба; ако това се е случило само частично, трябва да ни върнете това, което все още можете да върнете, и да ни компенсирате до степента, в която сте се възползвали от употребата на артикула.
4. Кога не мога да упражнявам правата си от дефектно изпълнение?
4.1 Нямате право да упражнявате права от дефектно изпълнение, ако:
-
сте знаели за дефекта, преди да приемете доставката на артикула; - сте причинили дефекта; или - гаранционният срок е изтекъл.
4.2 Претенциите за гаранция и отговорност не се отнасят за:
- износване, причинено от нормалната употреба на стоката;
- дефекти, причинени от неправилна употреба на стоката, неспазване на инструкциите, неправилна поддръжка или неправилно съхранение; - дефекти на използваната стока, съответстващи на степента на употреба или износване, която стоката е имала в момента, в който сте я приели; - стоки, продадени на по-ниска цена - само по отношение на дефекта, за който е договорена по-ниската цена; или - ако това е видно от естеството на стоката (по-специално стоки, които поради своето естество не могат да издържат през целия период на гаранционния срок).
Не носим отговорност за нараняване на лица или повреда на имущество или стоки, причинени от непрофесионално боравене със стоката или неправилна употреба, или от небрежност.
5. Как да процедираме при предявяване на рекламация?
5.1 Трябва да предявите претенция към нас без неоправдано забавяне след откриването на дефекта.
5.2 Рекламации се приемат в нашите обекти, където приемането на рекламацията е възможно с оглед на асортимента на продаваните стоки. Препоръчваме ви да използвате нашите помещения, за да разрешите рекламацията си възможно най-бързо.
Ако желаете дадена стока да бъде ремонтирана и в удостоверението за продължителността на правата по дефектното изпълнение (гаранционно удостоверение) е посочено лице, определено за ремонта, Вие сте длъжни да предявите рекламация пред това лице. Задължени сте да направите това само ако това лице се намира на същото място като нас или на място, което е по-близо до вас.
5.3 Препоръчителна процедура за предявяване на рекламация:
- За по-бърза обработка можете да ни информирате предварително по телефон, електронна поща или в писмен вид, за предпочитане със снимки на стоките, предмет на рекламацията;
- едновременно с това е препоръчително да ни информирате за правото, което сте избрали от дефектното изпълнение, т.е. дали се интересувате от допълване на липсващото, отстъпка от покупната цена, замяна на стоката или дефектните й части, ремонт на стоката, възстановяване на парите или други права в съответствие с настоящия Правилник за рекламации и Гражданския кодекс
- да ни доставите рекламираната стока заедно с рекламацията или впоследствие (по друг начин, освен с наложен платеж, който не приемаме) на адреса на помещението на адрес Mánesova 49, Прага 2 (или на адреса на лицето, определено за ремонт), като при изпращането на стоките препоръчваме да ги опаковате в подходяща опаковка, за да не ги повредите или унищожите;
- за улесняване на процедурата е препоръчително да приложите документ за покупка на стоката или данъчен документ - фактура, ако е издадена, или друг документ, доказващ покупката на стоката, заедно с описание на дефекта и предложение за начина на разрешаване на рекламацията.
Неизпълнението нанякоя от горепосочените стъпки или непредставянето на някой от горепосочените документи не е пречка за положителното уреждане на претенцията съгласно законовите условия.
5.4 Моментът на предявяване на рекламацията е моментът, в който сме били уведомени за дефекта и е било упражнено правото на отговорност за недостатъци на продадената вещ.
5.5 Ние се произнасяме по получената рекламация незабавно, а в сложни случаи - в рамките на три работни дни. В този срок не се включва времето, съответстващо на вида на продукта или услугата, необходимо за професионална оценка на дефекта. Жалбите, включително евентуалното отстраняване на дефекта, ще бъдат разгледани без неоправдано забавяне, най-късно в рамките на 30 дни от датата на подаване на жалбата, освен ако не се договорим за по-дълъг срок.
5.6 Ако изберете право, което не може да бъде предоставено по обективни причини (по-специално в случай на неотстраними дефекти или в случай на невъзможна замяна на стока), ние ще се свържем с Вас незабавно. В такъв случай можете да изберете друго право в съответствие с настоящата Процедура за подаване на жалби.
5.7 Когато предявите рекламация, ние ще Ви издадем писмено потвърждение кога сте упражнили правото, какво е съдържанието на рекламацията и какъв начин на разглеждане на рекламацията изисквате. Също така (след уреждане на рекламацията) ще Ви издадем потвърждение за датата и начина на уреждане на рекламацията, включително потвърждение за ремонта и продължителността на ремонта, или писмено изложение на причините за отхвърляне на рекламацията.
5.8 В съответствие с Гражданския кодекс имате право на възстановяване на разумно направените разходи за рекламация на стоките. Моля, имайте предвид, че трябва да упражните правото си на възстановяване на тези разходи в рамките на един месец след изтичането на срока, в който дефектът трябва да бъде предявен.
Настоящата Процедура за рекламации е валидна и влиза в сила от 13.2.2018 г.